понеділок, 3 грудня 2018 р.

урок геометрії в 7 класі .Розвязування задач у Королівстві Аксіом.



Тема.
Розвязування   задач у Королівстві Аксіом.
Мета.
Вчити учнів володіти геометричними термінами, розуміти суть аксіоматичного підходу до побудови геометрії. Розвивати увагу, логічне мислення, вміння до розв’язування задач. Виховувати творчі здібності учнів, любов до предмету.
Тип уроку.

Урок узагальнення знань і вмінь.

Обладнання.
Таблиця аксіоми планіметрії, виставка дитячих малюнків «Цікава геометрія»,   карточки з задачами.
Напис на дошці.
Геометрія - правителька всіх розумових пошуків.      М.В.Ломоносов.
Хід уроку.
1.      Організаційна частина. Запис теми уроку.
2.      Діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми разом з вами побуваємо в країні «Цікава геометрія». Наскільки вона цікава і важлива для людини, ви дізнались з відвіданих уроків та бачимо із виставки ваших малюнків, на яких ви творчо зобразили навколишній світ за допомогою геометричних фігур. За словами Ломоносова, геометрія правителька       всіх розумових пошуків. Пригадайте, що вивчає геометрія? Ми вивчаєм геометрію, яку називають Евклідовою. А хто такий Евклід?
3.     Пригадайте основні геометричні фігури на площині. Надамо слово геометричним героям уроку: точці і прямій.

 Точка.

Я -невидимка. В цьому суть моя.
Мене лиш дотиком пера чи крейди зображають,
Звуть точкою і буквою одною позначають.
Наскільки я за розміром мала,
Та все ж запевнить можу кожного,
Що математиці я користь принесла.
Без точок, ліній і фігур немає.

Пряма.

Я- лінія пряма,
Всього один я вимір маю,
І ні початку, ні кінця свого
Не знаю, бо їх не має:
Як всесвіт нескінченна я,
І в цьому суть моя.
Вчитель.
Які ж геометричні фігури були вивчені на уроках?
Дайте означення відрізка, півпрямої, кута, трикутника. Кут і трикутник теж завітали до нас на урок.

Кут.

Я-кут.
Мені вершина служить головою.
А те, що в извете ногами,
Я називаю сторонами.
Навкруг вершини сторону мою лиш покрути
І різні матимеш кути.

Трикутник.

Трикутник я, до того ж прямокутний,
Бо маю три кути, один із них прямий.
А є трикутники і гостро- й тупокутні
В одних кути всі гострі, а в других-один тупий.

Вчитель.

Як неможливо побудувати будинок без фундаменту, так неможливо побудувати курс геометрії буз її основи. Таким фундаментом в геометрії є аксіоми. І так крокуємо до Королівства Аксіом. Як і в справжньому королівстві у нас є король.

Король.

Я творю велике дійство
У моєму королівстві.
Почувайтесь, як удома,
Всі, хто знає аксіоми.
Буду всіх я вимагати,
Усі піддані королівства
Мають аксіоми знати.
Що ж таке ті аксіоми?
(Показує аксіоми, а учні їх формулюють.)

Вчитель.

А зараз ми розв’яжемо з вами тестові завдання.
Ви вибираєте лише правильну відповідь.
(Маємо 6 завдань по 1 балу.) Взаємоперевірка. Вчитель показує правильні відповіді.
1.Скільки відрізків на малюнку?
2.Знайти градусну міру кута.
3.Знайти довжину відрізка.
4.Трикутники рівні. Яке з тверджень правильне?
5.Чи правильно позначено кут?
6.Яке взаємне розміщення прямих?

Учитель.

А зараз ми з вами розвяжемо задачу. (колективне  розвязання)

Задача 1.

Точка С належить відрізку АВ, так, що АС:СВ=7:3. Знайти довжину АВ, якщо АС більший за ВС на 16см.

Задача 2 (індивідуально біля дошки).

Дано:
кут (ас)=80
кут (ав) в 4 рази менший  кута(вс)
Знайти :
 кут(ав)= 
 кут(вс)=

Задача 3 ( індивідуально біля дошки).

Дано:
 ∆АВС,
ДєАВ,
ВД=15см,
АД на 3см більша від ВД,
Знайти:
АВ=

Задача 4 ( індивідуально біля дошки).

Дано:
СєАВ,
АВ=20см,
ВС більша від АС на 4см.
Знайти:
АС=  ,  ВС=  .

Задача 5 (напів усно).

Дано:
 ∆АВС,
АВ=24см,
ВС на 18см більша АВ,
АС у 2 рази менша ВС.
Знайти:
Р= .

Задача 6 (коллективно).

Розгорнутий кут поділено на частини, одна з яких у 3 рази більша за другу. Знайти ці кути.

Задача-жарт.

Чи збільшиться величина кута, якщо його розглядати в лупу з трикратним збільшенням?

Учитель.

З математичними об’єктами мають справу люди не математичних професій.

Загадки.

№1 
З паралельними прямими
Справу слід постійно мати.
Пять ліній паралельних
Горизонтально йдуть.
А що це за професія,
Хай відповідь дадуть? (музиканти).
№2
Якими бачать залізничні колії і телеграфні дроти машиністи трамваю, потягу?  (паралельними).
№3
Людям яких професій необхідні знання з геометрії?
(робітнику, інженеру, художнику, архітектору).

Учитель.

Кожен з вас повинен виховувати в собі таку рису характеру, як наполегливість. Ось на цих малюнках
таке завдання: не відриваючи руки від паперу, необхідно пройти по всіх лініях фігури, проходячи по кожній лише один раз.

Підсумок  уроку.

Домашняя робота.

Прочитати ст.25(бісектриса кута). №18, №19 ст.27.

Оголошення оцінок за урок.




Немає коментарів:

Дописати коментар